تجهیزات شهربازی‌های استان البرز استاندارد است

تجهیزات شهربازی‌های استان البرز استاندارد است
تجهیزات شهربازی‌های استان البرز استاندارد است

کرج – ایرنا -/ تجهیزات شهربازی‌های استان البرز استاندارد است/مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: یکصد مورد بازرسی، بازدید فنی و ایمنی در سه ماهه نخست امسال از وسایل و تجهیزات شهربازی های استان انجام شد و استاندار بودن آنها محرز گردید.

 فتانه شکرالهی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان  و نزدیکی فصل تابستان ، نظارت فنی بر شهربازی های استان بیشتر شده است.

وی اظهار کرد: کارشناسان اداره کل استاندارد البرز از این پس با بازرسی وضعیت زمین و تجهیزات بازی مستقر در پارک‌ها و شهربازی‌های استان ، فضاهای نا ایمن را تعطیل خواهند کرد.

به گفته وی استاندارد برخی از تجهیزات و وسایل تفریحی مستقر در شهربازی ها و پارک ها بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد مشمول استاندارد اجباری است.

وی ادامه داد: فعالیت تجهیزات تفریحی که مشمول مقررات استاندارد اجباری می باشند، اعم از تجهیزات شهربازی، پارک آبی، زمین بازی، سازه‌های بادی و آبی بدون تاییدیه سازمان ملی استاندارد ممنوع بوده و ملزم به اخذ مجوز مربوطه و استانداردسازی تجهیزات بازی می باشند.

مدیر کل استاندارد استان تاکید کرد: تمامی شهربازی‌های استان طبق برنامه زمان‌بندی شده در طول سال  توسط شرکت‌هایی که توسط سازمان ملی استاندارد تایید صلاحیت شده و مورد بازرسی و بازدید فنی و ایمنی قرار می‌گیرند زیرا وجود یک نقص کوچک در دستگاه ‌ها، وسایل تفریحی و بازی غیراستاندارد می‌تواند خسارات و حوادث جبران ناپذیری را برای خانواده ها به همراه داشته باشد که این مهم ، ضرورت تشدید نظارت استاندارد را می طلبد.

وی یادآورشد: تلفن ۱۵۱۷ سامانه رسیدگی به شکایات این اداره کل در طول شبانه روز آماده دریافت و رسیدگی شکایت های مردمی است.

سال ۱۳۸۰ به علت نا ایمن بودن تجهیزات بازی در پارک نبوت کرج تعدادی از شهروندان جان خود را از دست دادند.
استان البرز بیش از ۸۰۰ پارک و حدود ۱۵ شهربازی دولتی و خصوصی دارد.

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *