شهربازی کیدزانیا کوالالامپور KidZania Kuala Lumpurیک شهربازی متفاوت

شهربازی کیدزانیا کوالالامپور،یک شهربازی متفاوت.کوالالامپور پایتخت مدرن و سرسبز کشور مالزی که قطعا یکی از مقاصد پرطرفدار و جذاب برای گردشگران از سراسر جهان و بخصوص در میان گردشگران ایرانی می باشد. که در فصل های مختلفی از سال همچون بهار ، تابستان و حتی فصل زمستان به سراغ این کشور بی نظیر و فوق العاده می روند . 


وقتی کوالالامپور را برای گردش انتخاب می کنید ، جاذبه های مختلفی در پیش روی شما قرار دارد ،که از جمله معروف ترین آن ها می توان به آکواریوم KLCC کوالالامپور ، برج های دوقلو پتروناس ، باغ پرندگان مالزی ، باغ گیاه شناسی و البته شهربازی سان وی لاگون اشاره نمود. در ضمن عموم مردم و گردشگران با مناطق گردشگری مالزی آشنایی دارند و قبل از سفر برای بازدید از این دیدنی های جذاب برنامه ریزی می کنند .
شهربازی کیدزانیا از سایت معروف تریپ ادوایزر به عنوان یکی از برترین جاذبه های کوالالامپور انتخاب شده است.

معرفی شهربازی کیدزانیا کوالالامپور

در این مقاله انتخاب ما، شهربازی کیدزانیا کوالالامپور است که با همه شهربازی هایی که تا به حال دیده اید یا توصیفش را شنیده اید کلی فرق دارد . این مجموعه ساعاتی پر از هیجان و شادی را برای کودکان عزیز شما رقم میزند و به راحتی به یکی از بهترین خاطرات فرزندان تان در سفر به این کشور در ذهنشان خواهد ماند . شهربازی کیدزانیا مکانی است که بچه ها برای ساعات متوالی در شغل هایی که در آن استعداد و عشق دارند ،مشغول به کار می شوند که تمام عمرشان آرزویش را داشتند و موضوع جذاب تر از آن این است که در ازای این کار نیز حقوق دریافت می کنند و کلی باعث بالا رفتن اعتماد به نفسشان می شود .


اگر به دنبال یک شهربازی کاملا متفاوت ، هیجان انگیز و آموزنده برای کودکانتان که رده سنی‌‌ ۴ تا ۱۴ دارند هستید. بهترین گزینه مجموعه کیدزانیا در شهر کوالالامپور خواهد بود . همچنین مطمئن باشید .وقتی به این مجموعه تفریحی رفتید. کاملا غافل گیر می شوید. چرا که کیدزانیا با هر شهربازی معمول دیگری فرق چشمگیری دارد و ضمنا در این جا نه تنها خبری از چرخ و فلک و ترن هوایی نیست ، بلکه کیدزانیا شبیه هیچ شهربازی دیگری هم نمی باشد .این مجموعه بیشتر شبیه یک استودیو وسیع برنامه برای کودکان است که شهر کوچکی را در خودش جای داده است و هدف بسیار مهمی پشت ساخت این مجموعه  قرار دارد .

کیدزانیا مالزی


در ضمن از ساختمان ها و خیابان ها و ماشین ها گرفته تا مکان هایی مانند بیمارستان ها و مدارس و…

… همگی ظاهری خاص و متفاوتی دارند و در واقع کیدزانیا این امکان و نگرش را به کودکان شما می دهد تا تنها با عبور از درهای این مجموعه ناخودآگاه به نقش اول زندگی خود تبدیل شوند و به خودشان این فرصت را بدهند که استعدادشان را کشف کنند. و در شغل رویایی خود مشغول به کار شوند . 


جالب است. بدانید که در اینجا کودکان این اجازه دارند تا برای یک روز واقعا نقش یک مدیر، یک خلبان ، یک پزشک ، یک آتش نشان ، یک مجری اخبار و یا یک پلیس شوند و یا یکی از ۱۰۰ شغل

دیگر این مجموعه را انتخاب کنند و در کنار دیگر بچه ها بازی بسیار جدی و جالبی را تجربه کنند . 


البته جذابیت کیدزانیا در همین جا تمام نخواهد شد . بچه ها در حین بازی می توانند اطلاعات مفیدی را به دست آورند و مهم این است که روحیه کار گروهی را بیاموزند ، یاد بگیرند، مستقل باشند و البته چیزهایی هم درباره سود مالی البته در رده سنی خودشان نیز تجربیاتی بدست آورند . 

لازم به ذکر است که کیدزانیای کوالالامپور در مجموع وسعتی در حدود ۷۵۰۰ متر مربع دارد. و بیشتر از ۶۰ ساختمان و بخش های مختلفی در ۲ طبقه قرار گرفته است و جالب است بدانید این مجموعه تنها یک مکان سرگرمی ساده نیست. و یکی از بهترین مجموعه های سرگرمی و آموزشی کودکان فعال و پر انرژی و خانواده شان در دنیا محسوب می شود .

کیدزانیا در کوالالامپور


در واقع کیدزانیا مجموعه ای از شهربازی های زنجیره ای است که در کشورهای مختلفی نیز شعبه دارد و کوالالامپور یکی از آن ها می باشد . کیدزانیای کولالامپور که از سال ۲۰۱۲ میلادی به روی مردم مالزی بازگشایی شد و یکی از موفق ترین ها در نوع خودش میباشد و تا به حال جوایزی مهمی دریافت کرده است . 


از آن جمله این جوایز می توان به : اختصاص جوایز مالزیا اواردز در سال های ۲۰۱۳  و ۲۰۱۴ میلادی

اشاره نمود که از افتخارات این مجموعه است و ضمنا این جوایز از سوی موسسه ای به همین نام به کیدزانیا کوالالامپور اهدا شده است که ارزش فوق العاده ای در زمینه گردشگری این کشور دارند و لازم به ذکر است این مجموعه تفریحی از سوی سایت معروف تریپ ادوایزر به عنوان یکی از برترین جاذبه های کوالالامپور انتخاب شده است .


از دیگر قسمت های برجسته این شهربازی می توان به : آکادمی بازیگری ، مجیک استودیو ، اتاق جراحی ، آزمایشگاه سی اس آی ، دندان پزشکی و دادگاه و … نیز اشاره نمود .  


نکته حائز اهمیت اینجا این است که این پارک موضوعی سرپوشیده ابتدا کار خود را از کشور مکزیک آغاز کرد و امروزه در سراسر دنیا این تجربه بی نظیر را در اختیار کودکان قرار داده است و ” کیدزانیای کوالالامپور ” اولین کیدزانیای کشور مالزی بشمار رفته که در خیابان پتالینگ واقع شده است و در حدود ۲۵ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد . 

شهربازی کیدزانیا

برگزاری جشن تولد در کیدزانیا

جشن تولد یکی از به یاد ماندنی ترین و مهمترین خاطرات در دوران کودکی هر فردی محسوب می شود و  اگر تمایل دارید تا جشن تولدی متفاوت و هیجان انگیزی برای کودکانتان برگزار کنید و خبر مهمی که برایتان داریم این است که بسته های کیدزانیا می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد .

 
شما عزیزان برای برگزاری جشن تولد فرزندتان در کیدزانیا سه بسته مختلف پیش روی دارید که از جشنی موضوعی و بزرگ تا جشنی ساده و البته بسیار هیجان انگیز متفاوت هستندکه در زیر برایتان توضیح می دهیم . 

بسته زوپر پارتی ( Zuper Party )   


شما با انتخاب این بسته در حقیقت متفاوت ترین جشن تولد کیدزانیایی را برای کودکتان برگزار خواهید کرد که تا آخر عمر فراموش نخواه کرد ، در این بسته ۵ موضوع ( تم ) مختلف برای تزیین محل تولد کودک  به شما پیشنهاد می شود . 


علاوه بر این با خرید بسته زوپر پارتی کودک شما این امکان را دارید که به راحتی در ۶ بخش کیدزانیا با لباس های مخصوص آن کلی تفریح کند و از دیگر موارد این بسته زوپر پارتی این است که برای ورود به کیدزانیا شما عزیزان از بخش وی آی پی استفاده خواهید کرد و در انتها توجه داشته باشید که در روزهای شنبه و تعطیل های رسمی تنها یک بار در روز بسته زوپر پارتی برگزار شده پس بنابراین اگر یکی از این روزها را برای جشن تولد کودکتان انتخاب کرده اید لازم است هر چه زودتر برای رزرو آن اقدام نمایید .

 
هزینه : ۲۹۹۰  رینگیت مالزی ( معادل ۴,۷۷۲,۰۴۰ تومان )
مدت زمان :   3 ساعت

بسته تولدی کیدزانیا


بسته کول پارتی ( Kool Party )


نکته مهم انتخاب بسته کول پارتی این است که شما را به ستاره کیدزانیا تبدیل خواهد کرد چرا که به مناسبت تولد کودک شما یک رژه مخصوص تولد در شهر کیدزانیا برگزار می شود که کلی متفاوت و هیجان انگیز است و خودتان کلی سوپرایز خواهید شد . 


همچنین این بسته به شما این امکان را می دهد تا در محل اختصاصی که مدنظر خودتان است این جشن تولد را برگزار کنید و بازی های مخصوصی به شما و مهمانانتان نیز پیشنهاد می شود و توجه

داشته باشید که در مجموع هر روز ۳ جشن تولد به سبک کول پارتی برگزار می شود پس برنامه ریزی برای رزرو آن فراموش نشود .


هزینه : ۱۶۷۰ رینگیت مالزی ( معادل ۲.۶۶۵.۳۲۰ تومان )
مدت زمان : ۲ ساعت 

بسته زاز پارتی ( Zaz Party )


بسته زاز پارتی شاید ارزان ترین و ساده ترین بسته در جشن تولد در این مجموعه باشد ، اما باز هم می تواند برای کودک شما هیجان و لذتی توصیف ناپذیری را به ارمغان آورد و شما با انتخاب این

بسته ، جشن تولدی کلاسیک و منحصر به فردی برای کودک تان برگزار می کنند و بعد از یک ساعت ، فرزند شما وقت دارد تا باقی جشن خود را در دیگر بخش های کیدزانیا بگذراند و مثل باقی بچه ها کلی شادی و تفریح کند .

 
هزینه : ۱۱۰۰ رینگیت مالزی ( معادل ۱.۷۵۵.۶۰۰ تومان )
مدت زمان : ۱ ساعت 

امکانات مجموعه کیدزانیا کوالالامپور

مک دونالدز McDonald s  : در طبقه همکف کیدزانیا به چشم می خورد که تمام محصولات آن حلال هستند .

 
مرکز اطلاعات Information Centre : این مرکز در طبقه همکف و درست بعد از ورودی کیدزانیا شما می توانید به راحتی مرکز اطلاعات مجموعه را ببینید و ضمنا در این بخش تمام سوالات خود را با مسئول آنجا در میان بگذارید و خواهید دید که با روی خوش با شما برخورد خواهند کرد .


کیوسک های اطلاعات Info Kiosk : این کیوسک ها می توانند نقشه های کیدزانیا را در اختیار شما بازدید کنندگان عزیز قرار دهند تا شما درباره نحوه کارکرد و بازی در کیدزانیا کلی اطلاعات کسب کنید و ضمنا این کیوسک ها را در طبقه همکف مجموعه قرار دارند .

صندلی های راحتی : صندلی هایی بسیار راحت در طبقه همکف و طبقه بالای کیدزانیا برای استراحت شما تعبیه شده است که به شما امکان نشستن و کمی استراحت را می دهد .


اینترنت ( وای فای ) رایگان : شما هنگامی که کودکان در حال بازی و سرگرمی است می توانید اوقات فراغت خود را در فضاهای مجازی بگذرانید و نگران این موضوع نیز نباشید چون به راحتی از اینترنت پرسرعت و رایگان کیدزانیا می توانید استفاده کنید ، ضمنا برای آگاهی از جزئیات استفاده از وایفای این مجموعه ، از کارکنان کیدزانیا سوال بپرسید و یا به مرکز اطلاعات مراجعه نمایید .


اتاق شیردهی : اگر با کودک نوزادتان به کیدزانیا مراجعه کردید ، طبیعی است که برای غذا دادن و رسیدگی به کودکان‌ به محلی خارج از فضای عمومی نیاز داشته باشید و اطلاع داشته باشید که اتاق شیردهی در طبقه دوم کیدزانیا این امکان را در اختیار مادران می گذارد تا در فضایی آرام و به دور از سر و صدا به نوزاد خود رسیدگی کنند .

پیشخوان دریافت بلیت آنلاین : در صورتی که بلیت خود را به صورت آنلاین خریداری کردید ، نیاز است که به این پیشخوان مراجعه کنید و اینکه پیشخوان در طبقه همکف کیدزانیا قرار گرفته است .


نمازخانه : شما بازدید کنندگان برای اقامه نماز می توانید به سراغ نمازخانه کیدزانیا در طبقه همکف بروید . 


سرویس بهداشتی : خوشبختانه در تمام طبقات شهربازی کیدزانیا سرویس های بهداشتی را به راحتی در دسترس شما قرار دارد .


آسانسور و سطوح شیبدار : توجه داشته باشید که در کل مجموعه برای دسترسی به طبقات و بخش

های مختلف آسانسور و سطوح شیبدار برای کم توانان جسمی و معلولان در نظر گرفته شده اند .

 
سطل بازیافت : بازیافت یکی از مهم ترین مواردی می باشد که امروزه باید به آن بسیار زیاد توجه کرد ، بنابراین برای دور ریختن آشغال های خود به تفکیک آن ها توجه کنید و از سطل های بازیافت کیدزانیا در طبقه همکف استفاده کنید .

 
خودپرداز : شما در صورتی که کارت های اعتباری و بین المللی همراه دارید ، می توانید از دستگاه خودپردازی که برای راحتی شما تعبیه شده استفاده کنید که این دستگاه در طبقه همکف و درست در

کنار باجه بلیت فروشی اصلی قرار دارد .

ساعات بازدید از کیدزانیا


قابل توجه شما اینکه : ساعات کاری این مجموعه در طول سال و هفته متفاوت می باشد ، به طور مثال دوشنبه ها این مجموعه تعطیل و ساعت بازدید در شنبه ها و روزهای تعطیل بیشتر است :

شنبه ها و روزهای تعطیل رسمی : ۱۰:۰۰ صبح الی ۱۹:۰۰ بعدظهر


یک شنبه تا جمعه : ۱۰:۰۰ صبح الی  17:00 بعدظهر ( به غیر از روزهای تعطیل رسمی )

۲ دیدگاه

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *