نصب تجهیزات بازی به منزله استاندارد بودن وسایل نیست

ایسنا/زنجان مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: نصب تجهیزات بازی در پارک و شهربازی‌ها به منزله استاندارد بودن وسیله نیست.

نصب تجهیزات بازی به منزله استاندارد بودن وسایل نیست

داوود کارگرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه محوطه‌های بازی کودکان، مشمول مقررات استاندارد اجباری است، باید همه اقدامات مربوط به استانداردسازی پارک‌ها و زمین‌های بازی، با محوریت آیین‌نامه‌ها و ضوابط سازمان ملی استاندارد ایران انجام شود.

وی افزود: تاکنون فقط هفت تجهیز بازی مستقر درپارک‌ها و زمین‌های بازی استان، موفق به اخذ گواهی‌نامه استاندارد در سال گذشته شده و در این استان، پارک و زمین ‌بازی موفق نشده برای همه تجهیزات خود، گواهی‌نامه استاندارد اخذ کند.

این مسئول ادامه داد: استانداردسازی وسایل بازی، بر عهده بهره‌برداران است ولی ‌در مورد زمین‌های ‌بازی، متولیان امر، شهرداری‌ها هستند که ‌تاکنون فقط برای‌ هفت تجهیز موفق به اخذ گواهی‌نامه شده‌اند.

کارگرزاده با بیان اینکه نصب‌ تجهیزات‌ بازی به منزله استاندارد بودن تجهیز نیست، تصریح کرد: بازرسی‌های کارشناسان استاندارد، پس از نصب تجهیزات بازی در پارک‌ها و زمین‌های بازی، با درخواست متولی و بهره‌بردار انجام می‌شود و هرگونه تغییر پس از اخذ گواهی‌نامه استاندارد، در بازرسی‌های ادواری قابل پیگیری است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان در به ‌حداقل ‌رساندن هرگونه حادثه هر چند کوچک برای شهروندان، به‌ویژه در رده سنی کودکان، از شهرداری‌ها، سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سایر دستگاه‌های صادرکننده مجوز فعالیت در این زمینه، خواست تا برای جلوگیری از بروز هرگونه حوادث احتمالی، نسبت به استانداردسازی زمین‌های ‌بازی و تجهیزات بازی مستقر در پارک‌ها و زمین‌های بازی اقدام و در راستای حفظ امنیت و ایمنی استفاده‌کنندگان، از فعالیت تجهیزات بازی فاقد گواهی‌نامه استاندارد، ممانعت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۶ مورد بازرسی فنی و ۳۴ مورد بازرسی نظارتی مشترک در قالب طرح طاها به همراه نمایندگان مناطق چهارگانه شهرداری‌های زنجان از زمین‌های بازی استان انجام شده است./نصب تجهیزات بازی به منزله استاندارد بودن وسایل نیست/

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *