۴۹۶ بازرسی استاندارد از تجهیزات شهربازی استان اردبیل انجام شد

۴۹۶ بازرسی استاندارد از تجهیزات شهربازی استان اردبیل انجام شد
۴۹۶ بازرسی استاندارد از تجهیزات شهربازی استان اردبیل انجام شد

اردبیل- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان اردبیل از انجام ۴۹۶ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین‌های بازی این استان در یک سال گذشته خبر داد.

هاشم علایی روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این بازررسی‌ها برای حفظ سلامت مردم و افزایش ضریب ایمنی توسط هشت شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران انجام شده است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت تجهیزات شهربازی و زمین‌های بازی این استان پس از وقفه چندماهه به علت شیوع بیماری کرونا و آغاز تعطیلات تابستانی افزود: سازمان ملی استاندارد از سال ۸۸ استانداردسازی تجهیزات شهربازی و وسایل زمین بازی را بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد کشور بر عهده دارد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان‌کرد: هم‌اکنون ۲۹۰ مورد تجهیزات شهربازی در استان اردبیل به صورت نصب شده وجود دارد که از این تعداد، ۱۲۲ مورد فعال و ۱۶۸ مورد نیز غیرفعال است.

وی با بیان اینکه تمامی شهربازی‌های استان در طول سال و در برنامه زمان‌بندی شده توسط شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد کشور مورد بازرسی و بازدید فنی و ایمنی قرار می‌گیرند، گفت: فرایند بازرسی این تجهیزات در سال جاری نیز با دقت انجام می شود.

دبیر شورای استانداردسازی استان اردبیل با تقدیر از جدیت و پیگیری دادگستری استان در خصوص استانداردسازی، نظارت و بازرسی تجهیزات شهربازی و زمین‌های بازی فعال در استان افزود: برغم اعلام ضرورت اخذ گواهی ایمنی به شهرداری‌ها، اکثر زمین‌های بازی استان فاقد گواهی ایمنی هستند.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود شهرداری‌های استان جهت جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی و به منظور حفظ ایمنی و سلامت شهروندان، از فعالیت زمین‌های بازی فاقد گواهی ایمنی جلوگیری کنند.

علایی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود به هنگام استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات بازی مستقر در شهرهای بازی، از داشتن گواهی بازرسی و بهره‌برداری تجهیزات و دستگاه‌های بازی اطمینان حاصل کنند.

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *