فرجام بلاتکلیفی شهربازی کیو/ سرمایه‌گذار تخفیف داد، مشکل برطرف شد

فرجام بلاتکلیفی شهربازی کیو خرم‌آباد پس از ۴ سال بالاخره با تخفیف دادن سرمایه‌گذار در دریافت طلب خود از شهرداری با پایان رسید تا شاید بزودی شاهد آغاز فعالیت این مرکز بازی و سرگرمی باشیم. فرجام بلاتکلیفی شهربازی کیو/ سرمایه‌گذار تخفیف داد، مشکل برطرف شد

فرجام بلاتکلیفی شهربازی کیو

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، در چند سال اخیر اختلاف سرمایه‌گذار و شهرداری خرم‌آباد باعث بلاتکلیفی و عدم دسترسی شهروندان به این مجموعه  تفریحی شد.

رسانه‌های مختلف از جمله خبرگزاری فارس نیز وضع شهربازی کیو را به عنوان یک مطالبه عمومی پیگیری کردند.اما طی دو هفته گذشته خبرهایی مبنی بر توافق شهرداری با شهربازی در راستای تعیین تکلیف منتشر شد.

درهفتاد و سومین جلسه رسمی و فوق‌العاده شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با دستور کار تعیین تکلیف شهربازی کیو برگزار و در نهایت با اتفاق آرا مقرر شد ،شهرداری یک میلیارد و سیصد میلیون تومان تا تاریخ ۱۰ شهریور به سرمایه‌گذار سابق شهربازی کیو پرداخت کند.

امیدواریم شهرداری با پرداخت به موقع مبلغ توافق شده و با انتخاب سرمایه‌گذار توانمند زمینه را برای استفاده شهروندان و گردشگران از این مجموعه تفریحی فراهم کند.

کوتاهی شهرداری در پرداخت بدهی به سرمایه‌گذار.

زهرا نظری، عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در این جلسه با بیان اینکه شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در آغاز کار ۲۱ میلیارد تومان اوراق تحویل رشیدی شهردار سابق داد، عنوان کرد: اگر شهرداری از  مبلغ ذکر شده یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان به سرمایه گذار شهربازی پرداخت می‌کرد، بدون شک شهربازی به بهره‌برداری برداری می‌رسید، البته مباحث حقوقی نیز مزید بر علت شد تا این مجموعه سال‌ها در تعطیلی به سر ببرد.

وی افزود: طی هفته‌های گذشته اعضا شورای شهر با جلسات مختلف و متعدد همه تلاش خود را برای توافقی اجرایی با سرمایه‌گذار انجام داد و در نهایت سرمایه‌گذار به نفع مردم حاضر شد از برخی حق و حقوق خود بگذرد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز با اشاره به اینکه اختلاف سرمایه گذار و شهرداری موجب تعطیلی چهار ساله شهربازی کیو شد، اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های متعدد اعضا شورای شهر در همان آغاز فعالیت، اما به دلیل کند بودن روند صدور احکام قضایی به نتیجه لازم دست پیدا نکردیم.

علی ماکنعلی گفت: با پیگیری اعضا شورا و سرپرست شهرداری خرم‌آباد بالاخره موفق شدیم با سرمایه‌گذار به توافق برسیم.

توضیحات مسوول حقوقی شهرداری:

مسوول حقوقی شهرداری خرم‌آباد، نیز در این جلسه با قرائت آرا صادر شده از سوی محاکم قضایی اظهار کرد: شهربازی کیو به مدت هفت سال در اختیار آقای زنجی بیرانوند بود که سال ۹۴ این قرارداد به اتمام رسید و شهرداری دادخواستی مبنی بر تخلیه شهربازی را در محاکم قضایی مطرح کرد که رای تخلیه برای مستاجر صادر شد.

سید نامدار موسوی افزود: سرمایه‌گذار نیز متعاقبا خواهان تجدید نظر و در نهایت توافقی سال ۹۶ با حضور رییس دادگاه عمومی و انقلاب و شهردار وقت و سرمایه‌گذار منعقد شد و مقرر گردید تا پایان سال ۹۶ یک میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون تومان به وی پرداخت کند که شهرداری خلف وعده کرد.

وی ادامه داد: شهرداری مجدد دادخواستی مبنی بر جمع آوری دستگاه‌های نصب شده اقامه نمود که دادگاه به نفع شهرداری رای صادر کرد.

از جایگاهم در شورای شهراستفاده نکردم.

سرمایه‌گذار سابق شهربازی کیو که سابقه عضویت در شورای شهر خرم‌آباد را دارد ،نیز در این جلسه ضمن قرائت برخی آرا صادر شده همچنین توافقی که با شهرداری در سال ۹۶ منعقد کرده بود، گفت: من به عنوان سرمایه‌گذار هیچگاه از جایگاه شورای شهر استفاده نکردم، اما شهرداری همواره بر این امر اصرار داشت.

علی زنجی بیرانوند با بیان اینکه قرارداد شهر بازی کیو سال ۸۵ یعنی دو سال قبل از عضویت من در شورای شهر منعقد شد، اظهار کرد: در قرارداد به صراحت آمده که اگر وسایل و امکانات جدید در بازار موجود بود سرمایه‌گذار موظف به خرید و تجهیز شهربازی است که این کار را انجام دادیم. 

وی افزود: پس از پایان قرارداد شهرداری علیه سرمایه‌گذار طرح دعوی برای تعیین تکلیف شهربازی کرد که در نهایت سال ۹۴ قیمت کارشناسی ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان مشخص شد که همان موقع من ۷۵۰ تومان را به شهرداری هبه کردم.

‌شهرداری به تعهدش عمل نکرد.

سرمایه گذار سابق شهر بازی کیو ادامه داد: طبق توافق سال ۹۶، مقرر شد  اگر شهرداری به هر دلیل نتواند اوراق مشارکت را تا تاریخ ۲۷/۱۲/۹۷ پرداخت کند باید کل مبلغ را به سرمایه گذار پرداخت کند.

‌زنجی بیرانوند بیان کرد: با گذشت دوسال شهرداری نه تنها مبلغی پرداخت نکرد بلکه حواشی زیادی نیز توسط برخی خبرنگار نماها ایجاد کرد.

وساطت اعضا شورای شهر.

وی خاطرنشان کرد: اگر این شورا پیش قدم نمی‌شد به دلیل دفاع از حیثیتم و هزاران برچسبی که شهرداری وارد کرد، هیچگاه از حقم کوتاه نمی‌آمدم.

سرمایه‌گذار سابق شهربازی گفت: اگر دید بسته برخی پرسنل شهرداری نبود شهربازی کیو چهار سال تعطیل نبود.

زنجی بیرانوند گفت: در حال حاضر هم بخاطر وساطت اعضا شورای شهر و بخاطر مردم همچنین سرپرست شهرداری که مردی پاکدست است از حقوق خود گذشته و تنها به دریافت یک میلیارد و سیصد میلیون تومان اکتفا می‌کنم. هر چند قیمت واقعی چندین برابر قیمت توافقی است.

وی تاکید کرد: اگر گذشت کردم بخاطر مردم بود و نه ترس از کسی.

‌سرمایه گذار سابق شهربازی در پایان تاکید کرد: من دو دوره رئیس شورا بودم، اگر چشم طمع به شهربازی داشتم قرارداد را از هفت سال به بیست سال افزایش می‌دادم اما این کار را نکردم، من برای شهرداری کیسه ندوختم.

‌از حاشیه دوری کنیم.

‌سرپرست شهرداری خرم‌آباد نیز در این جلسه گفت: برای رفع مشکلات مردم و مدیریت شهری باید به دور از حاشیه کار کنیم.

رضا بردبار افزود: با توجه به تورم بالای موجود در جامعه صرفه و صلاح شهرداری این است که تقاضای کارشناسی دستگاه‌های نصب شده را تمدید نکنیم.

راه‌اندازی شهربازی در کوتاه‌ترین زمان.

‌علی محمد صالحی نسب عضو شورای اسلامی شهر نیز با اشاره به اینکه نتیجه تعطیلی شهربازی متضرر شدن مردم بود، گفت: توافق انجام شده به صلاح شهر است زیرا در شان مرکز استان نیست که از داشتن شهر بازی محروم باشد.

‌وی افزود: تقاضای ما از شهردار راه‌اندازی شهربازی در نزدیکترین زمان ممکن است و در این راستا می‌بایست هرچه سریعتر با اعلام مزایده عمومی سرمایه گذار توانمندی را انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار فارس، از نکات جالب توجه این جلسه تماس سرپرست شهرداری خرم‌آباد در جلسه با قاضی پرونده بود که نتیجه این تماس تلفنی را شفاف بیان کرد.

رضا بردبار گفت: طی تماس با قاضی پرونده متوجه شدیم که محکومیت شهرداری مسجل و  پرداخت دومیلیارد و صدو شصت میلیون تومان لازم الاجرا است.

با این تفاسیر سرمایه‌گذار حدود هشتصد و پنجاه میلیون تومان از حق خود گذشت کرده است.
انتهای پیام/

گزارش از نسرین صفربیرانوند

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *